Czym jest marketing bezpośredni?

Przeglądając artykuły, czy ciekawostki w sieci, coraz częściej spotykamy się z określeniem marketing bezpośredni. Jego znaczenie na dzisiejszym rynku jest ogromne, szczególnie, że najlepszym środkiem do stosowania tego typu marketingu jest Internet.

Co to właściwie jest? Zapewne słysząc to hasało, do głowy przychodzą Wam akwizytorzy, którzy dobijają się do drzwi w celu sprzedania „cudownego, odpornego na plamy obrusu, który będzie nam służył przez 20 lat”. Jednak ta forma marketingu jest najrzadsza spośród wszystkich dzisiaj. Zwyczajnie nie opłaca się już chodzić i namawiać ludzi, skoro można wykorzystać do tego prasę, telewizję lub sieć.

Co daje marketing bezpośredni?

To proste, umożliwia zaprezentowanie usługi czy towaru bezpośrednio konkretnemu klientowi. Być może zauważyliście, że przyglądając strony internetowe, możecie zobaczyć reklamy, które bardzo pokrywają się z tym co wcześniej oglądaliśmy lub kupowaliśmy. Na przykład, kiedy przeglądamy asortyment sklepu obuwniczego, później zaczynają pojawiać się obuwie… Przypadek? Absolutnie nie! Dzięki zbieraniu informacji o przeglądanych stronach, dostajemy dedykowane oferty specjalnie dla nas. To ma ogromne znaczenie dla reklamy. Jest spora szansa, że skusimy się na którąś z ofert, jeśli dotyczą rzeczy, które lubimy czy potrzebujemy.

Ale sprawa nie kończy się na wyświetlanych reklamach. Direct marketing to również ulotki, pisma, gazetki, maile, newslettery…(więcej przykładów na tej stronie) Sposoby się mnożą wraz z rozwojem naszej cywilizacji. Czy takie reklamy są złe? Cóż, pewnie często po prostu denerwujące, ale nierzadko dzięki nim spotykamy się z ciekawymi ofertami, często promocyjnymi.

Wiedza to potęga

Czym jest marketing bezpośredni?Dobrze jest wiedzieć w jaki sposób marketing na nas oddziałuje. To potężne narzędzie, które dzisiaj stanowi ogromnie rozbudowaną kategorię. Istnieje wiele szczegółów, dzięki którym przedsiębiorstwa docierają do klienta. A on często nie zdaje sobie sprawy z tego, że podświadomie namawiany jest do skorzystania z kolejnej oferty. Kolory, czcionki, dobór słów – wszystko ma na celu zainteresowanie nas i przekonanie. Bądźmy świadomi tego, jak działa dzisiejszy marketing i nie dajmy się namawiać na coś, czego nie potrzebujemy. Przede wszystkim podchodźmy do tego z głową.

Dodaj komentarz